Kulturalny czerwiec

06:42

Dla większości uczniów i studentów wakacje ruszyły pełną parą. Dlatego, korzystając z wolnego czasu, można nadrobić odcinki seriali, przeczytać książki, które kurzą się na półkach i wreszcie odrobinę odetchnąć.
Miesiąc temu dodałam wpis Kulturalny maj i kontynuując tę serię, chciałabym podzielić się z Wami kilkoma rzeczami, które przewinęły się u mnie przez czerwiec. 

serial: "The Secret River"
Opowiada historię rodziny, która zaczyna nowe życie w Australii z początku XIX wieku. Główny bohater Will wraz z żoną i z dziećmi buduje dom na nieznanych ziemiach. Kiedy niedaleko nich osiedlają się rdzenni mieszkańcy Australii - Aborygeni, zaczyna się prawdziwa walka bohaterów z uprzedzeniami i dumą. Serial "The Secret River", wywołał niemałe poruszenie w Australii, gdyż porusza temat tabu, czyli krwawej kolonizacji tego kontynetu. Więcej o tym serialu przeczytacie na blogu Przedeptane. Według mnie jest po prostu świetny! Wciągająca fabuła plus zachwycająca australijska przyroda i wiele innych drobnostek, sprawiają, że jest to naprawdę dobre kino. Na pewno jeszcze wrócę do australijskiego kina.


film: 
"Haute cuisine" ("Niebo w gębie") reż. Christian Vincent
Bardzo chciałam obejrzeć ciekawy francuski film i przeszukując internety znalazłam "Niebo w gębie". Cóż... polscy tłumacze jak zawsze się popisali ;) 
Opowiada historię utalentowanej kucharki, która zostaje zatrudniona do pracy w pałacu prezydenckim w Paryżu. Jej kuchnia zachwyca prezydenta Francji, jednak pracując dla tak ważnej osobistości spotyka się z wieloma przeciwnościami. Oczywiście, z konkurencją również. To film w prawdziwie francuskim stylu, a ogląda się go przyjemnie. Momentami jest zabawny, ale jego największą zaletą są gotowane w nim potrawy. Wszystkim smakoszom i łakomczuchom gorąco polecam.

"Hors de pris" ("Miłość. Nie przeszkadzać!") reż. Pierre Salvador
I znów mamy świetny polski tytuł, kiedy z francuskiego to coś mniej więcej "mimo ceny". 
Główną bohaterkę - Irene gra zachwycająca Audrey Tautou. Irene uwodzi mężczyzn dla pieniędzy, które przeznacza na drogie ubrania i życie w luksusie. Jej sytuacja zmienia się, kiedy zakochuje się w bogaczu, który okazuje się być hotelowym lokajem. Nie jest to film, który zmienił moje życie, ale jako "lekkie" kino na wieczór jest idealny. Jego mocną stroną jest humor i moda, bez której, wspomniana wcześniej Irene, nie potrafi żyć.


książka: "Trzej muszkieterowie" - A. Dumas

Myślę, że w temacie tej książki za wiele nie muszę mówić. Chyba każdy zna historię o trzech muszkieterach Atosie, Portosie, Aramisie oraz ich młodszym przyjacielu d'Artagnanie.
Od dłuższego czasu chciałam czytać więcej z klasyki literatury a, że rok temu kupiłam 4 książki z serii o trzech muszkieterach za niecałe 20 złotych musiałam wreszcie je przeczytać. Główne wątki fabuły znałam z seriali i z filmów, ale mimo tego, jest to powieść, którą czytałam z przyjemnością oraz z odrobiną ciekawości.


Jak widzicie, zabrakło w moim zestawieniu muzyki. Jednak nie potrafiłabym określić jednego typu wykonawcy lub gatunku. Tutaj lepsze byłoby stworzenie jakiejś składanki. To może innym razem. Jednakże, w tym wszystkim, dominują polscy wykonawcy jak np. Monika Brodka, Dawid Podsiadło i Mary Komasa. 

Na koniec, chciałabym Was zapytać, co oglądaliście, czytaliście lub słuchaliście? Czekam na komentarze!

Gorących wakacji i do następnego razu!

Polecane

2 komentarze

  1. ,,czyli krwawej kolonizacji Aborygenów" Kolonizowana była Australia, Aborygeni byli ,,cywilizowani" i podbijani :) Ale dziękuję za polecenie, od jakiegoś czasu interesuje mnie sprawa owego podboju. Przerażająca naprawdę jest sytuacja Skradzionego Pokolenia.

    Jeśli chodzi o moje polecenia, może trzy razy muzyka, skoro jej w poście nie ma:
    - zespół Corvus Corax, zwłaszcza utwór Twilight of the Thunder God
    - wreszcie zdecydowałam się posłuchać czegoś Marilyna Mansona i polecam
    - Yothu Yindi, aborygeński rock z didgeridoo w tle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Racja, dziękuję za poprawienie i za poleconą muzykę :) Fajnie, że akurat w temacie, pojawił się aborygeński rock.

      Usuń