Kokosowy budyń jaglany

01:05

Płatki jaglane to doskonała alternatywa dla płatków owsianych. Są bogate w składniki mineralne, takie jak wapń, fosfor lub cynk. Zawierają także witaminę B, która wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego oraz witaminę E o właściwościach antyoksydacyjnych. Ich dodatkową zaletą jest brak glutenu, dlatego też są zamiennikiem produktów zbożowych dla osób uczulonych na ten składnik.

Z płatków owsianych można przyrządzić smakowitą jaglankę (przepis znajdziecie tutaj) lub delikatny, kremowy budyń. 

Składniki (1 porcja):
20 g płatków jaglanych (Aby budyń był gęstszy, zamiast 20 g dodajemy 30g.)
4 łyżki mleczka kokosowego
1/2 szklanki mleka krowiego lub wody (w wersji wegańskiej)
szczypta cynamonu
kilka posiekanych migdałów
dowolne owoce jako dodatek

Przygotowanie:
Do małego garnka wlewamy mleko kokosowe i krowie. Dodajemy płatki jaglane i gotujemy mieszając łyżką. Od momentu zagotowania, zmniejszamy gaz i gotujemy mieszaninę przez około 4 minuty. Aby płatki się nie przypaliły, nie przestajemy mieszać. Kiedy całość zgęstnieje, przekładamy ją do blendera, dodajemy cynamon i miksujemy. W tym momencie budyń będzie lekko płynny, dlatego przelewamy go do miski i czekamy aż wystygnie i zgęstnieje. Na koniec dekorujemy budyń migdałami i owocami.




Smacznego!

Polecane

2 komentarze