Przepis na pudding CHIA

13:12

Lubię dodawać różnego rodzaju ziarenek do owsianek, kaktajli i płatków. Przeważnie są to nasiona chiaamarantus lub dynia. Jednak od dłuższego czasu chciałam zrobić coś nowego,
a mianowicie pudding chia. 




Miałam przyjemność spróbować ten dziwny deserek już wcześniej, a od niedawna jest również sprzedawany w bufecie szkoły, do której chodzę. Jednak tam jest zrobiony z mleka wyłącznie krowiego, a ja wolę taki z dodatkiem mleczka kokosowego. Dlatego, w domu, zrobiłam idealnie taki, na którym mi zależało.

Składniki:
  • 5 pełnych łyżek nasion chia
  • 400 ml mleka (Ja wybrałam puszkę z 165 ml kokosowego i dopełniłam krowim, ponieważ zależało mi na nutce kokosa, ale może być dowolne mleko.)
  • syrop z agawy
  • laska wanilii (opcjonalnie)
  • 400 gramów truskawek - mrożonych lub świeżych

Wykonanie:

  • Nasiona chia wsypujemy do miski lub dzbanka. Następnie wlewamy mleka, dodajemy ok. 2 łyżki syropu z agawy, w zależności jak bardzo lubimy słodkie :) Do tego, opcjonalnie, dodajemy ziarenek wanilii z laski. Wszystko dokładnie mieszamy i odstawiamy na pół godziny. Po tym czasie ponownie mieszamy i możemy przelać pudding do naczyń, w których będziemy go podawać. Odstawiamy do lodówki na kilka godzin, lub na całą noc.
  • Przed podaniem miksujemy truskawki i dodajemy na górę puddingu. Deserek możemy udekorować listkami mięty i jemy!



Jak widzicie, przygotowanie puddingu chia jest bardzo proste, więc mam nadzieję, że również spróbujecie i polubicie ten specjał.

Czekam na komentarze i zapraszam na FANPAGE!

Smacznego i do następnego razu!  :)

Polecane

2 komentarze