Jak polepszyć organizację czasu i naszą wydajność?

05:17

Większość z nas ma problem z organizacją czasu i obowiązków. Czasem przychodzi nam to łatwiej a nieraz trudniej. Warto jest jednak zorganizować przestrzeń wokół nas i zaplanować nasze działania.

Przedstawiam Wam kilka sposobów, które pomogą w organizacji czasu, a co za tym idzie, zwiększą wydajność naszej pracy:

  • Zaopatrz się w kalendarz / planner. Nie wiem w jaki sposób poradziłabym sobie bez mojego kalendarza. Zapisuję tam dosłownie wszystko i dzięki temu wszystkie daty oraz terminy mam w jednym miejscu. Jestem spokojniejsza i wiem jak rozplanować swój czas. Pomaga mi w tym również planner, który zaczęłam prowadzić niedawno i zapisuję tam różne drobnostki, na które nie ma miejsca w kalendarzu.


  • Wyznacz sobie cele. Posiadanie wyznaczonego celu, na dany okres czasu, jest kluczowe
    w zwiększaniu naszej produktywności. Ludzie którzy mają określony cel są o wiele bardziej zmotywowani i łatwiej znajdują czas na czynności dążące do jego osiągnięcia. Naszym celem nie musi być od razu zdobycie Mount Everest, ale mogą to być mniejsze rzeczy, ale również dla nas ważne, np. nauczyć się 20 nowych słówek z angielskiego w tydzień albo codziennie zrobić 20 minutowy spacer.
  • Co masz zrobić jutro, zrób dzisiaj. Często zdarza się nam odkładać pewne sprawy na później, czy to jest zadanie domowe czy wizyta u lekarza. Mimo, że mamy wolny czas, to wolimy obejrzeć serial lub poczytać książkę. Ale czy nie będzie nam jeszcze przyjemniej wykonywać te czynności np. po posprzątaniu pokoju. Nie będziemy się wtedy przejmować masą narastających obowiązków.
  • Znajdź czas dla siebie. Może się to wydawać trochę sprzeczne z poprzednim punktem, ale wcale nie jest. Jest rzeczą jak najbardziej korzystną dla nas zrobić sobie czasem przerwę. Można iść na spacer, zjeść ulubiony smakołyk, cokolwiek, ważne, żeby było to dla nas przyjemnością. Oczywiście nie chodzi tu o totalne zaniedbywanie swoich obowiązków
    i wielogodzinne leniuchowanie, ale o podarowaniu sobie chwili wytchnienia.


  • Posprzątaj swoje biurko i papiery. W szkole dostaję tony kserówek, które po tygodniu są rozrzucone na całym moim biurku. Dlatego, raz na tydzień lub miesiąc warto jest przejrzeć
    i posegregować wszystkie swoje papiery. Również względny porządek na naszym biurku jest dość ważny, ponieważ wtedy lubimy przy nim usiąść i praca nie jest już tak nieznośna.


Oczywiście, wszystkie wyżej wymienione czynności staram się wypełniać, z większym lub mniejszym powodzeniem. Jako, że jestem teraz z klasie maturalnej, mam masę zadań i obowiązków, a w tym wszystkim dobra organizacja czasu jest dla mnie niezmiernie ważna.

Mam nadzieję, że wpis zainspirował was do działania!
Piszcie o swoich sposobach na organizacje czasu w komentarzach :)

Polecane

6 komentarze

  1. Super post! Idealny dla osób niezorganizowanych, czyli dla mnie aczkolwiek i tak i tak najtrudniej utrzymać porządek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się spodobał! :) Zdecydowanie się z Tobą zgadzam. Dla mnie najlepiej jest zachować taki porządek, żebym mogła się w nim odnaleźć ;)

      Usuń
  2. Kalendarz dzienny z podziałem na godziny sprawdzał się idealnie. Ale od kiedy pojawiły się dzieci... nie trzymają się planu;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może dla dzieci sprawdzą się tablice kredowe lub na pisaki, po których też będą mogły rysować ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie chodzi o to, że piszą mi po kalendarzu ;) Nie trzymają się planu - nie chcą spać do 8 rano i kłaść się punkt 20 ;) hehe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem :) nie zawsze da się trzymać idealnego planu ;)

      Usuń